Nieuwsbrief 1

19 augustus 2022

19-8-2022

WE MOGEN WEER!

We hopen natuurlijk dat jullie allemaal van een heerlijke vakantie hebben kunnen genieten de afgelopen weken! Nog een paar nachtjes en dan is de vakantie echt voorbij. Op maandag 22 augustus verwachten we iedereen, hopelijk gezond en wel, weer op school.
In de eerste week mogen de ouders nog even meelopen naar binnen, maar vanaf maandag 29 augustus mogen de kinderen dit weer zelfstandig doen.
Uiteraard zijn er dit jaar ook regelmatig inloopochtenden, zodat jullie als ouders ook af en toe een kijkje in de school kunnen nemen.

INFORMATIEMIDDAG

Op maandag 29 augustus is er in alle groepen een informatiemiddag voor de ouders. Tijdens deze informatiemiddag vertellen de leerkrachten wat algemene informatie en daarnaast gaan zij nog specifieke dingen per leerjaar toelichten. Voor de ouders die niet aanwezig kunnen zijn op de informatiemiddag wordt de presentatie na afloop met jullie gedeeld.
De tijden van de informatiemiddag zijn voor de groepen 1 t/m 4 van 15.30u tot 16.15u en voor de groepen 5 t/m 8 van 16.15u tot 17.00u.

SCHOOLFOTOGRAAF

Het schooljaar is nog maar net begonnen, maar de schoolfotograaf staat al gepland voor 5 september!
Net als elk jaar zijn we hiervoor op zoek naar ouders die de fotograaf een handje willen helpen. De hulp bestaat uit het begeleiden van de groepen naar de fotograaf en de broertjes en zusjes die daarna samen op de foto gaan. Ook als u een dagdeel kunt meehelpen (ochtend/middag) zou dat heel fijn zijn.
In ruil voor de hulp krijgt u een korting van 25% bij het bestellen van de schoolfoto’s.
Als u wilt meehelpen kunt u een mailtje sturen naar: k.werksma@obsbenoordenhout.nl

NASCHOOLSE OPVANG
Mocht uw kind(eren) komend schooljaar naar de naschoolse opvang gaan, wilt u dan aan de groepsleerkracht(en) doorgeven op welke dagen dit is en door welke organisatie uw kind(eren) wordt opgehaald. We gaan ervan uit dat de kinderen zelf ook weten wanneer en naar welke naschoolse opvang ze gaan.

KENNISMAKINGSGESPREKKEN
Op woensdag 21 september en donderdag 22 september zijn de kennismakingsgesprekken.
Binnenkort ontvangt u hiervoor een uitnodiging via SocialSchools, waarmee u zich kunt inschrijven. De gesprekken zijn op woensdag van 12.20u t/m 15.30u en op donderdag van 15.20u t/m 18.00u.
Zoals de naam al zegt, zijn deze gesprekken bedoeld om kennis met elkaar te maken, waarbij we u als ouder de gelegenheid geven om te vertellen over uw eigen kind. We gaan er dan ook vanuit dat alle ouders zich aanmelden voor de kennismakingsgesprekken.

FORMATIE

In de formatie zijn er geen wijzigingen meer gekomen in de zomervakantie. Hierbij delen wij nogmaals de groepsindeling voor komend schooljaar.

Maandag

(incl. Plusklas)

Conny

LUIZENCONTROLE

We vragen u om allemaal voor de start van het schooljaar jullie kinderen te controleren op hoofdluis en indien nodig te behandelen. Voor meer tips en informatie over het controleren op of behandelen van hoofdluis kunt u kijken op https://www.rivm.nl/hoofdluis/controleren-en-behandelen.

SPULLEN LABELEN

Als kinderen spullen van thuis meenemen naar school is het prettig als deze spullen voorzien zijn van een naam. Op die manier is het voor de leerkrachten nog mogelijk om te achterhalen van wie de spullen zijn en kan daar geen verwarring over ontstaan.
Het meenemen van stepjes en skeelers mag, maar blijft op eigen verantwoordelijkheid.

BELANGRIJKE DATA

Maandag 22 augustus: Eerste schooldag