Nieuwsbrief 2

2 september 2022

GOED GESTART
De eerste twee weken van het schooljaar zitten er weer op. We zijn in alle groepen goed gestart, de sfeer op school is ontspannen en toch wordt er al hard gewerkt. Een mooi begin van een nieuw schooljaar.
Fijn om te zien dat er veel ouders op de informatiemiddag zijn geweest. De presentaties van de informatiemiddag zijn rondgestuurd, zodat de ouders die niet aanwezig konden zijn de presentaties ook kunnen bekijken.

We zijn ook weer gestart met de regel van de maand. Deze maand besteden wij veel aandacht aan de regel;

‘Op de gangen lopen we rustig en stil’.

WEBSITE EN LOGO
Achter de schermen is er hard gewerkt aan het vernieuwen van de website van de school. In de loop van volgende week zal de website online komen en kunnen jullie veel informatie vinden over de school en komend schooljaar. We zijn benieuwd wat jullie van de nieuwe website vinden! Daarnaast is er ook een andere versie van ons logo ontworpen, deze kunnen jullie vanaf nu dus ook regelmatig tegenkomen.

NATUURSPEURTOCHT

De dierenambulance Den Haag bestaat 50 jaar en daarom hebben zij een leuke natuurspeurtocht georganiseerd op zaterdag 10 september. Meer informatie is te lezen in de bijlage van deze nieuwsbrief en op www.dierenambulancedenhaag.nl/50jaar

TOESTEMMING SOCIAL SCHOOLS
Wij vinden het leuk om af en toe foto’s van de kinderen te delen in SocialSchools. Om dit te mogen doen hebben wij toestemming van de ouders nodig. In SocialSchools kunt u aangeven waar u wel of geen toestemming voor geeft. Heeft u dit nog niet gedaan dan verzoeken wij u vriendelijk om dit zo snel mogelijk aan te geven. Hoe u dit kunt doen, kunt u lezen op https://support.socialschools.eu/hc/nl/articles/360018160079-Instellen-wijzigen-van-toestemmingen-voor-je-kinderen

OVERBLIJFBIJDRAGE
Voor de vakantie hebben wij u al verteld over de pilot van Wiscollect waar wij als school aan meedoen. Dit betekent dat er geen oproep komt voor het overmaken van de overblijfbijdrage, maar dat jullie hierover een aparte mail ontvangen van Wiscollect. Dit zal waarschijnlijk ergens rond de herfstvakantie gebeuren. Wij informeren u tegen die tijd nader over het gebruik van Wiscollect. U hoeft op dit moment dus nog geen overblijfbijdrage over te maken. Het bedrag blijft wel gelijk aan vorig jaar (€260,- per kind per schooljaar).

BOSSCHATTEN

Voor een leuke knutselopdracht van juf Conny is zij nog hard op zoek naar kastanjes, eikels en dergelijke. Daarom vragen we de hulp van u en uw kind(eren)! Gaat u dit weekend toevallig lekker in het bos wandelen? Neem dan een tasje mee om spullen te verzamelen. In de hal staat een bak waar u de (droge!) bosschatten in kunt gooien.

BELANGRIJKE DATA
Maandag 5 september: Schoolfotograaf